Standardy

Jak pracujemy?

Grafika 3D:

Dla każdego uczestnika warsztatów przewidziane jest jedno stanowisko nauki i pracy, czyli laptop z zainstalowanymi programami, z których korzystamy na zajęciach.

Do tego tablet graficzny, którego używamy w zależności od stopnia naszej wiedzy i projektu.

Grupy nie są większe niż 10 osób.

Wszystko co robimy – Instruktor wyświetla na tablicy, wykonując to samo ćwiczenie przed i w trakcie pracy grupy.

Nie istnieje jeden sprawdzony odgórnie ustalony program nauki grafiki 3D…

Zamiast tego, oferujemy indywidualne podejście ukierunkowane na wypracowanie dobrych nawyków i efektów pracy indywidualnie dopasowane do postępów grupy i poszczególnych uczestników.

Nie obiecujemy gruszek na wierzbie…

Przekazujemy pasję innym uczestnikom, licząc, że dzięki temu będzie im łatwiej podjąć życiowe decyzje, lub po prostu znaleźć świetny sposób na spędzanie nadmiaru wolnego czasu.

W miarę postępów w nauce, możemy osiągnąć pewne określon etapy, które po trosze odzwierciedlają stanowiska pracy w studiach graficznych, startujemy od:

  • Basic 3D Modeler – po roku nauki, umiemy już wykorzystywać w ograniczony sposób interfejs programu, budować z prostych brył podstawowe obiekty i ustawiać sceny, znamy już tryb edycji i podstawowe przekształcenia, umiemy w ten sposób odwzorować większość otaczających nas obiektów, oświetlamy sceny w uproszczony sposób i umiemy ustawić kadr i właściwości kamery, umiemy zrobić prostą animację, wyrenderować obraz lub animację końcową.
  • Middle 3D Modeler – po kolejnym roku nauki, umiemy już wykorzystywać tryb edycji i modyfikatory wygładzające w celu wymodelowania określonego obiektu, wiemy jakimi zasadami kierować się przy tworzeniu obiektów High Poly i umiemy je zastosować w praktyce, umiemy tworzyć modele na podstawie rysunków technicznych, wiemy co to jest siatka UV i umiemy ją w prosty sposób rozłożyć, wiemy jak wyeksportować siatkę uv do programu graficznego, umiemy stworzyć podstawową teksturę dla naszego obiektu, znamy podstawy trybu rzeźbiarskiego i umiemy go w prosty sposób wykorzystać do modyfikacji siatki naszego obiektu, umiemy w podstawowy sposób malować texturami po obiekcie 3D, oświetlamy scenę mapą HDRI i renderujemy proste animacje.
  • Advanced 3D Modeler – po kolejnym roku nauki, umiemy już samodzielnie tworzyć proste obiekty nas otaczające, rozłożyć ich siatkę UV, stworzyć teksturę, ustawić scenę i zaprezentować jako wizualizację produktową, przy modelowaniu znamy i stosujemy zasady sub – D i quad modeling – tam gdzie to potrzebne, dbamy o adekwatną do sytuacji gęstość siatki, umiemy dorzeźbić jej szczegóły i domalować elementy, znamy podstawowe zasady pracy z graficznymi programami opartymi na warstwach, dosyć dobrze posługujemy się tabletem graficznym.
  • Junior 3D Artist – …

Animacja poklatkowa:

Wszystkie materiały plastyczne potrzebne do zrealizowania filmu są dostarczane przez instruktora, wg. wcześniej utworzonego planu.

Kartki A4, ołówki, kredki, plastelina jest standardowym wyposażeniem każdych zajęć.

Do dyspozycji mamy kilka dużych scen pudełkowych i kilka małych składanych, do tego lampki oświetleniowe, aparaty fotograficzne i różnego rodzaju statywy fotograficzne. Komputery z programami do montażu wideo i web kamery do robienia filmów także.

Oraz wszelkie inne rzeczy, które się przydają a których nie wymieniłem… 🙂